۱۳۸۸ آبان ۱۷, یکشنبه

مهندسي نرم افزار


مرسي بچه ها كه اكثريت نظراتتون رو برام فرستادين!! بعضي نظرات خيلي با هم متفاوت بودن!

فعلا كلاس رو از ديدگاه خودم بگم:
كلاس عاليه! دانشجويان فعالانه مطالعه مي‌كنن. مطالب رو بررسي و تحقيق مي‌كنن. از نتيجه تحقيقات كوئيز گرفته شده و مي‌دونم كه اون چندتايي كه به هر دليل تحقيق نكردن چه افرادي بودن.
من اگه هزاران حرف بزنم در زمينه انواع متدولوژي ها، هيچ وقت جاي اون كاري رو كه خودتون تحقيق كردين و سعي كردين بفهمين نمي‌گيره.
گروه‌ها دارن روي پروژه‌هاشون كار مي‌كنن. رقابت جنبه خارجي اش كه من مي‌بينم خوبه! خيلي شركت‌ها هستند كه واسه شركت ديگه مي‌زنن!! من خودم شركتي كه بودم از طرف اماكن اومدن و دو روز در شركت رو بستن!! مسئولان شركت مي‌دونستن كه فلان شركت اين كار رو كرده و باعث شده كه اين‌ها بيان. چقدر سختي كشيدن كه هيچ مشتري نفهمه شركت بسته شده اون هم از طرف اماكن!!

شماها هر كدوم قابليت‌هاي متفاوتي دارين، تيم‌هاي متفاوتي رو تشكيل دادين؛ و در آينده هم مشتريان متفاوتي رو مي‌تونين به سمت خودتون جلب كنين!!
من سر كلاس هم گفتم كه گروهي كه اول ارائه كرد اگه قرار بود يه اداره دولتي معمولي قراردادي رو ببنده با اونها مي‌بست!!!
به نظر من تمام كلاس مفيد صرف مي‌شه، مفيد و مفيد و البته كاربردي. خود اين كلاس يه تجربه اوليه خيلي خوب شده كه من اصلا انتظارش رو نداشتم!!
يه بررسي بكنين ببينين كلاس‌هاي ديگه مهندسي نرم‌افزار چي مي‌گن؟! و چه قدر از مطالب گفته شده رو دانشجو درك مي‌كنه؟ من خودم نمره خيلي خوبي از اين درس گرفتم، خوندم و حفظ كردم و امتحان دادم، اما هيچي نمي دونستم!! گفتم كه حتي نمي دونستم چرا توي مرحله امكان سنجي هم بعضا پول دريافت مي‌شه!!!!!
انواع متدولوژي‌ها خيلي از اين‌ها بيشتره. ظاهرا انواع متدولوژي‌ها رو ياد مي‌گيرين اما در حين اون، انواع نگرش ها رو براي تحليل يك مسئله مي‌بينيم و اين‌ متدولوژي‌ها حداقل‌هايي هستند كه سر هر كلاسي بحث مي‌شه اما بعضا صرفا به صورت حفظي.

فكر نمره رو بگذارين كنار. من هزار و يك فاكتور واسه نمره‌دهي دارم؛ كار افراد رو مي‌فهمم؛ وضعيت گروه رو درك مي‌كنم.

ببينيد نگاه من با شما فرق داره. شما پيش داوري مي‌كنين كه چرا فلان گروه فلان مطلب رو سر كلاس عنوان كرده كه مي‌تونسته بيان نكنه؛ چرا گروه ديگه زودتر از كلاس اومده و اجازه خواسته و ارائه كرده. شايد هم پيش داوري نمي‌كنين و هم رو مي‌شناسين و مي‌بينين؛ و من نگاه مي‌كنم كه يه دانشجوي علاقمند مي‌خواد مطلبي رو واسه ديگران عنوان كنه و همه روش بحث كنيم. XP , RUP كه دوستاتون عنوان كردن همه كلاس هم در ارائه مشاركت داشتن و نظر دادن. خوب هم توضيح دادن، من هم توضيحات لازم رو در بين ارائه عنوان كردم. همه كلاس هم همه مطلب رو كاملا نمي‌دونست؛ از كوئيزها معلومه.

و اما
قبول دارم كه بايد قبل از ارائه هر گروهي، اين فرصت به ديگران هم داده بشه و كسي كه زودتر من رو ديده و از من اجازه گرفته نياد و ارائه بده و بقيه به جاي اينكه گوش كنن توي ذهنشون هي حرص بخورن كه جرا اين گروه اومده و و و و !!!!!
قبول دارم كه جلسه گذشته يه گروه خيلي صحبت كرد و به بقيه وقت نرسيد كه البته تاثيري روي نمره‌شون نداره اما بالاخره هر گروهي زحمت كشيده و بايد از شرايط مساوي بهره‌مند باشه تا حرف‌هاش رو بزنه.
قبول دارم كه كلاس كمي شلوغ شد و بحث‌هايي شد و جملاتي گفته شد كه بايد جلوي اونها گرفته مي‌شد.

قانوني واسه ارائه‌ها وضع مي‌كنم تا اين طور مشكلات حل بشه.




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر