۱۳۸۹ آبان ۱۰, دوشنبه

تمرين پايگاه داده


قابل توجه دانشجويان درس پايگاه داده:
پرس و جوهاي زير را به زبان جبر رابطه‌اي بنويسيد.

  1. شعباتي كه هيچ مشتري اي ندارند مشخص كنيد.
  2. شعباتي كه هيچ مشتري اي از شهر ديگري ندارند.
  3. شعباتي كه يك مشتري دارند كه موجودي وي نصف موجودي كل آن شعبه است.
  4. چه كساني وامي كه گرفته اند از مبلغ موجودي‌شان بيشتر است.
  5. چه كساني مبلغ وام آنها از يك شعبه از كل موجودي يك شعبه ديگر بيشتر است.
  6. چه كساني بدون داشتن حساب، وام گرفته‌اند.
  7. چه شعباتي فقط به افرادي كه در همان شعبه حساب دارند وام داده است.
  8. چه شعباتي به تمام افرادي كه در همان شعبه حساب دارند وام داده است.

۱۱ نظر:

  1. سلام و علیکم و رحمته الله و برکاته۱۲ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۵۹

    سلام خدمت دوستان
    من که نتونستم هیچی و حل کنم

    فقط استاد {چه كساني وامي كه گرفته است از مبلغ موجودي اش بيشتر است} این جمله از نظر نگارشی مشکل داره
    چه کسانی وامی که گرفته است نه باید بگیم چه کسانی وامی که گرفته اند....
    یعنی ضمیر و فعل با هم همخونی ندارن واسه همین بود فک کنم نتونستنم سوالارو حل کنم :D

    پاسخحذف
  2. سلام من نمیدونم این چه صیغه ایه؟ ببخشید چه روشیه که استاد یزدی داره اجرا میکنه بابا یکی پیدا نمیشه بگه ما امسال کنکور داریم؟هیچوقت صدای ما به مسولین نمیرسه!!!!!!

    پاسخحذف
  3. سلام استاد
    اخر کلاس پایگاه که می شه نزدیکای ساعت 19:30 روز چهارشنبه وقتی که بچه ها می گن کلاسمون تمومه وقتی که می گن استاد خسته نباشید ، و استاد هم یه لبخند(همون لبخند مهربون همیشگی شون) رو می زنن و می گن خوب باشه کلاس تمومه خیلی دلم می گیره
    می گم ای کاش هیچوقت کلاس تموم نمی شد
    هر کی گفت به خاطر چی؟

    پاسخحذف
  4. برای شادی مرحوم ایزانلو صلوات۱۳ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۲۳:۰۴

    سلام
    1-این که صیغه ای نیست دايمیه
    2-دوست عزیز "سلام وعلیکم" نه "سلام علیکم" "و" نداره
    3-جمله اقای سلام علیکم هم مشکل داره باید بگیم:کسانی که وام گرفته اند مبلغ وام از میزان حساب ان ها بیشتر است
    4-اینقدر برای استاد خودتو لوس نکن اقای س...ی

    پاسخحذف
  5. سلام منم موافقم کلا
    جناب jy لطف کن مودب باش
    و ناشناس شاید دوست دختر یا دوست پسر(نه ببخشید دوست اجتماعی تون) تو کلاسه یا شاید معشوقه تون در هر صورت اگه اینا دلالیلتون باشه که شدیدا متاسفم ولی اگه به خاطر استاد باشه که 100 درصد موافقم بزن قدش
    در ضمن جناب اقایی که نظر قبل این رو گذاشتی جمله رو استاد درست کردن حال کردین من درست گفته بودم
    {یه پیشنهاد هم به استاد :بچه ها می یان با اسم ما نظر میذارن من خیلی می ترسم بعضی وقتا خدای ناکرده اولا بی احترامی کنن و یا حتی با اسم و شخصیت ما بازی کنن و یه پیشنهاد هم به بچه ها : شما ها اگه از اظهارنظر با اسم خودتون می ترسین کلا نظر ندین این خیلی زشته که با اسمای دیگه نظر می ذارین و یا حتی در مورد نویسنده ها حدس می زنید نا سلامتی شما الان دیگه قشر تحصیل کرده هستید }

    و موضوع اخر در شنید ها شنیده شده که استاد ازدواج کردن اگه اینطوره من هم شیرینی می خوام و هم تبریک می گم یه تبریک با [گل]

    پاسخحذف
  6. اين بحث ازدواج يك شايعه بزرگه. ياد بگيريم به راحتي شايعه نسازيم.

    پاسخحذف
  7. سلام استاد من متاسفم فقط یه سوال بود متاسفمکه ناراحتتون کردم
    لطف کنید به بچه ها بگین به اسم هم احترام بذارن و با اسامی افراد دیگه نظر نذارن

    پاسخحذف
  8. بچه‌ها، زياد نگران اين موضوع نباشين كه كسي به نام شما براي اين وبلاگ نظر بگذاره. اين رو همه ما مي‌دونيم كه به اسامي ذكر شده در نظرات اينجا، نمي‌شه اعتماد كرد؛ واقعيت اينه كه اسامي براي من اصلا مهم نيستند و واسه بقيه خواننده‌ها هم مهم نخواهند بود. ما همه اين واقعيت رو مي‌دونيم.

    پاسخحذف
  9. اعتراف مي‌كنم كه فهميدم به هر حال نظراتي كه به اسم آدم داده مي‌شن، نمي‌شه واسه همه كاملا بي‌اهميت باشه. شايد بخش نظرات رو بستم.....

    پاسخحذف
  10. نه استاد نظرات رو نبندین؟ چرا؟

    شما از بچه ها بخواین که با شخصیت باشند و با اسمی همدیگه نظر نذارن

    پاسخحذف
  11. استاد تو رو خدا نبند بخش نظرارو خیلی باحاله

    منم موافقم دوست دارم هر روز کلاس پایگاه داشته باشم با استاد جووووووووووونم

    خیلی عاشقتم استاد

    پاسخحذف