۱۳۸۹ خرداد ۱۹, چهارشنبه

پروژه پايگاه داده


هدف از درس پايگاه داده، آشنايي با مباني بانك هاي اطلاعاتي است كه صورت گرفته است.
هدف ديگر توانايي طراحي درست پايگاه داده است؛ آنچه كه بخشي از مهندسي نرم‌افزار نيز محسوب مي‌گردد. طراحي درست جداول در يكي از شكل‌هاي نرمال مناسب پروژه و طراحي دقيق كليدهاي اصلي و كانديد و خارجي.
بنابراين براي پروژه،‌ سيستم فروشگاه را فرض كنيد. اين سيستم به طور كلي در يكي از پروژه‌هاي مهندسي نرم‌افزار توضيح داده شده است و البته نيازي نيست كه حتما همان فروشگاه مد نظر شما باشد. مهم اين نيست كه تمامي خواسته هاي كاربران واقعي درك شده و همه موجوديت‌ها بدرستي شناخته شوند. مهم اين است كه تصويري ذهني از يك فروشگاه بزرگ با امكانات فراوان داشته باشيد و با توجه به آن جداول را طراحي و در Mysql ايجاد كنيد.
سپس به دليل اينكه درس ديگري نداريد تا در آن درگير نحوه كار با پايگاه داده در يك برنامه كاربردي شويد، يك صفحه از سيستم فروشگاه را طراحي و برنامه نويسي ‌كنيد. در آن صفحه عمليات انتخاب، حذف، اضافه و ويرايش يكي از جداول بايد صورت گيرد.

توجه:
  • طراحي صفحات بيشتر هيچ نمره اضافي ندارد (برنامه نويسي بيشتر، نمره ندارد).
  • برنامه را به هر زباني كه مايليد بنويسيد بجز Php. به اين دليل Php را حذف كرده ام كه در آن زبان به راحتي مي توان به Mysql وصل شد و اين راحتي فقط خاص Php است.
  • اين پروژه از نوع تحليلي است. قسمت اصلي،‌ طراحي درست پايگاه داده است. ايجاد آن در Mysql چندين ساعت بيشتر زمان نمي‌برد. نوشتن برنامه نيز زمان بسيار كمي مي‌طلبد و فقط لازم است بدانيد كه چگونه در يك برنامه كاربردي به پايگاه داده مرتبط شده و پرس و جوهاي خود را اجرا نماييد.

۲ نظر:

  1. سلام

    زمان تحويل پروژه رو مشخص نمي كنيد ؟

    پاسخحذف
  2. سلام
    می خواستم ببینم امکانش هست منبعی در مورد اتصال به پایگاه داده توسط برنامه کاربردی معرفی کنید

    پاسخحذف